پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227677
وقتي زمستان با مسئولين استان هماهنگ نباشد
تاریخ انتشار : 1395/11/16 10:08:57
نمایش : 1433
ستان چهارمحال و بختياري به واسطه شرايط جغرافياي حاکم بر آب و هواي اين استان همواره مردم و مسئولين را بخاطر تغيير ناگهاني آب و هوا متحير و غافل گير کرده است به طوري که نمي توانيم اين دسته اتفاقات را جز حوادث غير مترقبه دسته بندي کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛استان چهارمحال و بختياري به واسطه شرايط جغرافياي حاکم بر آب و هواي اين استان همواره مردم و مسئولين را بخاطر تغيير ناگهاني آب و هوا متحير و غافل گير کرده است؛ استاني که به واسطه ارتفاع بلند شهر شهرکرد که به از آن به نام بام ايران ياد مي کنند، گاها جز سردترين منطقه کشور محسوب مي شود و اين ويژگي باعث بوجود آمدن شرايطي است که بعضا سبب بحرانهايي همچون سرماي شديد ، قطعي برق، بسته شدن جادههاي استان و .... مي شود.

در اين سالها اين مسائل و بحران ها همواره جز لاينفک فصل زمستان بوده و از آن دسته مشکلاتي است که هر ساله مسئولين بايد خود را براي دست و پنجه نرم کردن با اينگونه پيشامدها آماده کنند.

بنابراين نمي توان اين دسته اتفاقات را جز حوادث غير مترقبه دسته بندي کرد چرا که بر همگان عيان است که در آستانه فصل زمستان استان هرساله با اين مشکلات و حوادث مواجه است.

حال آنکه مسئولين استان از ماهها قبل از فرا رسيدن فصل زمستان فرصت اخذ تصميمات لازم براي حداقل کردن آسيبها و تلفات اين حوادث تمهيدات لازم را دارند اما مسائلي همچون قطعي شبکه هاي برق و اينترنت بدليل برخورد جسم خارجي و يا شکستن درختان و از بين رفتن اتصالات و تجهيزات ، مسائلي است که با بارش برف هرساله شاهد آن بوده ايم که اين مسئله مبتلاي هر ساله براحتي با همکاري شرکت توزيع برق و شهرداري ، با قطع درختان و جلوگيري از آسيب ديدن هرساله اين تجهيزات قابل حل است که در اين سالها شاهد حرکتهاي خوبي از جانب ماموران زحمت کش شهرداري بوديم اما با اين وجود اگر بودجه اي که ساله صرف ترميم تجهيزاتي از کار افتاده و قديمي مي گردد با تصميم مسئولين و تخصيص بودجه مناسب جهت نوسازي تجهيزات و اتصالات صرف گردد.

هرساله شاهد اين قطعي ها و کمبودها نخواهيم بود .که اين مهم نياز به همدلي و همکاري هرچه بيشتر دستگاهها و ارگانهاي مربوطه دارد.

از طرفي استاني همچون استان چهارمحال و بختياري که هرساله با بارش برف و سرما روبرو است نياز به تشکيل کارگروهي در دستگاهها و ادارت مختلف داشته که بموقع تصميماتي براي جلوگيري از اين دست اتفاقات اتخاذ کنند اما آنچه متاسفانه حلقه گمشده بعضي دستگاهها و ادارات محسوب مي شود وجود چنين کارگروههايي جهت انجام کار کارشناسي و تصميم سازي براي مديران استان است که بعضا برخي مديران استان از اين کار کارشناسي و اين قبيل کارگروهها استقبال چنداني نمي کنند.

اين در صورتي است که برخي استانها در اين گونه موارد با برنامه ريزي بلند مدت و اقدام بموقع همواره مانع ايجاد مسائلي از اين قبيل در استانشان ميگردند از طرفي استان ما همواره با مشکل برف گرفتگي جاده هاي مواصلاتي و بعضا در راه ماندگي وسائل نقليه مواجه مي شود که بعضا راه اندازي مجدد اين جاده ها ساعتها بطول مي انجامد که خود باعث ايجاد مشکلات متعددي مي شود که خود نياز به تمهيدات بيشتر و ايجاد امکانات مورد نياز توسط راهداري ها در جاده هايي است که هرساله دچار برف گرفتگي مي شوند در اين چند روز گذشته شاهد برف گرفتگي  گردنه هاي چري و شاه منصوري که بر اثر بارش برف و کولاک شديد بسته شده بودند و با تلاش راهداران بازگشايي شدند بوديم .

همچنين در چند روز گذشته جاده منطقه لفت، گل سرخ دوآب صمصامي و جاده هاي ارتباطي دهستان موگويي با اصفهان و لرستان مسدود بودند که تلاش براي بازگشايي اين مسيرها ادامه دارد.علاوه بر اين گردنه گوشنگلي در محور بروجن لردگان عصر روز دهم بهمن در پي کولاک برف مسدود شد. 

اين مسائل در کنار وجود روستاهايي در استان که با بارش برف ماهها ارتباط خود را با روستاها و مناطق اطراف از دست ميدهند و مردم اين روستا تا باز شدن جاده ارتباطي و يا آب شدن برفها هيچ گونه ارتباطي با اطراف خود نخواهند داشت و مسائلي از اين قبيل همواره بايد مورد توجه خاص مسئولين استان قرار گيرد چراکه بروز چنين مسائلي در استان در اقتصاد و صنعت و توريسم و بخصوص جذب سرمايه هاي سرمايه گذران تاثير اساسي دارد چرا که استاني که با بروز حوادث طبيعي دچار چالش اساسي و بحران ميگردد کمتر براي سرمايه گذاران و حتي توريستها محل مناسبي به نظر ميرسد و از طرفي سرمايه هاي موجود نيز به خارج استان منتقل مي شوند و اين به خودي خود تاثير مستقيم بر اقتصاد استان خواهد گذاشت.

مسائلي که شايد بتوان آن را سوء مديريت ناميد که با تدبير و تامل و همفکري بيشتر مسئولين استان قابل حل مي شود اينگونه غفلت ها سبب به چالش کشيدن فضاي استان و بد بيني مردم استان به مسئولين بعضا تلاشگري که شب و روز در حال خدمت مي باشند ميگردد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html